dinsdag 16 april 2013

[Naruto vol.35] Chapter 317 Het begin van de nachtmerrie!!

Naruto Volume 35 (Een nieuw team van twee!!)

Chapter 317 Het begin van de nachtmerrie!!

Nederlandse vertaling door Ranyaku
(Dutch scanlation by Ranyaku)

Deze vertaling is niet bedoeld ter vervanging van de officiële uitgaves. De download link naar de scanlation zal daarom verwijderd worden als het volume desbetreffende volume is uitgegeven. Steun de auteur door het aanschaffen van de officiële manga volumes zodra deze beschikbaar zijn. 

Het gebruik van deze vertaling voor commerciële doeleinden (etc.) of het plaatsen ervan op andere sites is niet toegestaan zonder toestemming van de vertaler!


----------

PAGINA 1 (137)
Nummer 317: Het begin van de nachtmerrie!!
Tobi: "Hmm, het lijkt op een gigantische schildpad... / Dus dit is de Sanbi? Hij ziet er sterk uit. / IK laat het verder aan jou over, Deidara-senpai."
Deidara: "Tobi... Je bent nu een vol lid van Akatsuki... / Doe jij het maar!"
Tobi: "Maar..."
Tobi: "WAAH!!"

(Sanbi: drie-staartige monsterschildpad)

PAGINA 2-3 (138-139)
Nummer 317: Het begin van de nachtmerrie!!

PAGINA 4 (141)
Tobi: "WAAH!! Het volgt me!!
Tobi: "Had hij niet beter Kisame kunnen sturen om af te rekenen met dit watermonster!? / Dit lukt ons nooit!"
Deidara: "Dit is te zielig..."
Tobi: "WAAAAH!!

PAGINA 5 (142)
Deidara: "Katsu"
Tobi: "WAH!

(Katsu: explodeer)

PAGINA 6 (143)
Kanji: Suwari

(Suwari: stabiliteit)

PAGINA 7 (144)
Kakashi: "Hoe gaat het? Nog geen problemen met de Kyuubi's chakra? / Tenzou."
Yamato: "Voorlopig gaat het goed. / En noem me geen Tenzou, het is Yamato nu."
Kakashi: "Oke, oke."
Naruto: *hijg hijg*
Naruto (kbs1): "Gelukt! Er zit een snee in!"

PAGINA 8 (145)
Naruto (kbs2): "Verdomme! / Ik krijg het maar niet voor mekaar!"
Naruto: (kbs1): "Heh heh, ik ben veel beter dan jullie!"
Naruto (kbs2): "Maar JIJ bent MIJ!"
Naruto (kbs3): "Gelukt!"
Naruto (kbs3): "Heh heh heh..."
Naruto: "Verdomme... / Die andere ik is goed."
Naruto: "Zeg! Zeg! Ik heb een vraagje!"

PAGINA 9 (146)
Naruto: "Is er iemand anders met aanleg voor wind hier in Konoha?"
Kakashi: "...je wilt tips vragen?"
Naruto: "Ja."
Kakashi: "...Wel, er is iemand. / Op dit moment speelt hij waarschijnlijk Shogi..."
Shikamaru: "Schaatmat."
Asuma: "Hah... Alweer verloren!"
Shikamaru: "Jij betaalt de rekening van ons volgende missie afsluitingsfeestje."

PAGINA 10 (147)
Asuma: "Ja, ik weet het..."
Naruto: "Asuma-sensei!"
Naruto: "Hey!"
Shikamaru: "Huh? Als dat Naruto niet is."
Asuma: "Is er iets?"
Naruto: "Eigenlijk... / Er is iets dat ik wil vragen."

PAGINA 11 (148)
Asuma: "Tips om je chakra aard naar wind te veranderen..."
Naruto: "Ja!"
Shikamaru: "Je bent aan het leren om de aard van je chakra te veranderen?"
Naruto: "Ja!"
Shikamaru: "Hmm, dat vraagt om veel gevoel. / Denk je dat het je gaat lukken?"
Naruto: "Daarom ben ik naar Asuma-sensei gekomen voor tips!"
Asuma: "Dus jij hebt aanleg voor het element wind... / Dat had ik niet verwacht."
Naruto: "Kun je me helpen?"

PAGINA 12 (149)
Asuma: "Misschien... / Alleen als je in mijn plaats betaalt voor de volgende missie afsluitingsbarbecue van Team Asuma... Oké?"
Shikamaru: "Ah! Gemeen!"
Naruto: "Hmm..."
Naruto: "Niets aan te doen. Alles voor mijn training!"
Asuma: "Mooi! Dan hebben we een deal.
Asuma: *rommel rommel*

PAGINA 13 (150)
Asuma: "Dit zijn mijn chakra messen. / Ze zijn gemaakt van een speciaal metaal dat de chakra aard van de gebruiker absorbeert."
Asuma: "Hier, probeer het maar."
Asuma: "Laat je chakra door het mes vloeien."
Naruto: "Oké."
Naruto: "Hnn!"
Naruto: "Hmm... De vorm van mijn chakra ziet anders uit dan die van jou."

PAGINA 14 (151)
Asuma: "Luister, je moet jezelf voorstellen dat je jouw chakra in tweeën splijt / en deze twee dalen daarna tegen elkaar wrijft."
Asuma: "Je moet het gevoel hebben dat beide chakra delen elkaar tot dunne scherpe messen slijpen."
Naruto: "...het gevoel hebben dat ze elkaar slijpen..."
Asuma: "Inderdaad. / De truc is je chakra zo dun en scherp mogelijk te slijpen."
Naruto: "Zeg... Zeg... / Ik snap iets niet..."
Asuma: "Wat?"
Naruto: "Ninja wapens zijn al scherp. / Dus waarom zou ik mijn chakra aard naar wind veranderen?"

PAGINA 15 (152)
Naruto: "Als ik iets wil snijden, is het niet makkelijker om een wapen te gebruiken dat al scherp is? / Ik bedoel... is er een reden om scherp geslepen chakra door een scherp wapen te laten stromen?"
Asuma: "...oké. / In dat geval... laten we allebei een chakra mes naar die boom gooien."
Naruto: "Waarom?"
Asuma: "Doe het nou maar gewoon."

PAGINA 16 (153)
Naruto: "...wo... wow..."

PAGINA 17 (154)
Naruto: "Zijn mes vloog niet alleen recht door de boom... maar steekt ook diep in de achtergelegen harde rots."
Asuma: "Omdat het anders te gevaarlijk wordt, heb ik mezelf ingehouden. / Als ik had gewild, had ik hem ook dwars door die rots kunnen gooien."
Naruto: "Wat!?
Asuma: "Als twee shinobi van hetzelfde niveau het tegen elkaar opnemen met messen / zal de scherpte van deze messen de winnaar bepalen."
Asuma: "Wind technieken zijn het effectiefst op korte of middellange afstand."
Asuma: "Er zijn maar weinig mensen met aanleg voor wind..."

PAGINA 18 (155)
Asuma: "Je weet me wel te vinden als er nog iets anders is wat je me wilt vragen, / maar dan trakeer je ons wel op barbecue.
Naruto: "Oké! / Bedankt!"
Shikamaru: "Huh? Een kagebunshin?"
Asuma: "Die Naruto... Hij is zeker vergeten dat Chouji ook in ons team zit."
Shikamaru: "Jij bent echt gemeen..."

PAGINA 19 (156)

Naruto (kbs1): "Aha! Zo werkt het dus!"
Naruto (kbs2): "Oké dan!"
Kakashi: "Het lijkt erop dat Asuma het wat bruikbare tips heeft gegeven. / Hij maakt als goed gebruik van zijn kagebunshin."
Tsunade: "Begrepen... / Zelfs Chiriku..."

PAGINA 20 (157)
Monnik: "Op het moment van de aanval deed ik mijn ronde over het terrein... / Tegen de tijd dat ik terugkwam was het al..."
Shizune: "Ze gaan waarschijnlijk één voor één alle plekken af / waar de jinchuuriki van het Land van Vuur zich mogelijk kan bevinden. / Ze zijn eindelijk hier."
Tsunade: "We laten ze het land niet ontvluchten! / Contacteer onmiddellijk de twintig nieuw gevormde teams !"


----------

DOWNLOAD SCANLATION 
(link zal later worden toegevoegd)

Wil je chapter 1 t/m 271 ook graag in het Nederlands lezen? Volume 1 t/m 30 zijn officieel uitgegeven door Kana en o.a. te krijgen bij Archonia.com en verschillende stripspeciaalzaken in Nederland en België.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten