dinsdag 16 april 2013

[Naruto vol.36] Chapter 321 Een gladde tong...!!

Naruto Volume 36 (Team 10)

Chapter 321 Een gladde tong...!!

Nederlandse vertaling door Ranyaku
(Dutch scanlation by Ranyaku)

Deze vertaling is niet bedoeld ter vervanging van de officiële uitgaves. De download link naar de scanlation zal daarom verwijderd worden als het volume desbetreffende volume is uitgegeven. Steun de auteur door het aanschaffen van de officiële manga volumes zodra deze beschikbaar zijn. 

Het gebruik van deze vertaling voor commerciële doeleinden (etc.) of het plaatsen ervan op andere sites is niet toegestaan zonder toestemming van de vertaler!


----------

PAGINA 1 (25)
Nummer 321: Een gladde tong...!

PAGINA 2 (26)
Kakashi: Naruto, ik wil je eerst iets interessants laten zien..."
Naruto: "Iets interessants?"
Kakashi: "Maar eerst zijn er nog een hoop dingen die ik je moet uitleggen."
Naruto: "Nee, niet nog meer verwarrende uitleg!"
Kakashi: "Maak je niet druk. Ik heb een gladde tong. / Ik zal het begrijpelijk houden."
Teuchi: "Tot ziens!"
Kakashi: "Yamato, ik laat de rest aan jou over."
Yamato: "Wat! / Jij bent de senpai. Hoor jij niet te trakteren."
Kakashi: "Als je iemand respecteert, maakt het niet uit of hij een kohai of senpai is. / Wel... Jij bent zo'n beetje de enige kohai die ik respecteer, maar..."

PAGINA 3 (27)
Kakashi: "Maar goed, dan zal ik wel..."
Yamato: "Nee! Nee! Ik betaal!"
Naruto: "Hihihihihi. / Een gladde tong, huh?"
Naruto: "Wat wilde je laten zien?"
Kakashi: "Dat komt zo... / Eerst iets anders."
Kakashi: "Gewoon voor de zekerheid, maar..."

PAGINA 4 (28)
Kakashi: "Aan het begin van deze training / heb ik het gehad over twee belangrijke technieken, aardveranderingen en... / Weet je het nog?"
Naruto: "Dat ene, toch... ehm..."
Kakashi: "Ik dacht al dat je het vergeten was... / Luister goed."
Kakashi: "De tweede was vormveranderingen. / Oftewel, het veranderen van de vorm van je chakra."
Kakashi: "Ik had het eerder over chidori. / Ik verander niet alleen de aard van mijn chakra naar bliksem, / maar ik verander ook de vorm naar een ontlading om het bereik en de kracht te bepalen."

PAGINA 5 (29)
Yamato: "Luister, / door aard- en vormveranderingen te combineren / neemt de aanvalskracht van een shinobi aanzienlijk toe."
Yamato: "Er zijn maar weinig shinobi die beiden op hetzelfde moment kunnen toepassen."
Kakashi: "In de training van zonet heb je geleerd de aard van je chakra te veranderen. / Het veranderen van de vorm had je al onder de knie."
Kakashi (flashback): "In dat opzicht verschillen rasengan en chidori enigszins van elkaar, rasengan maakt alleen gebruik van een extreme vormverandering."
Naruto: "...rasengan..."

PAGINA 6 (30)
Kakashi: "Inderdaad."
Naruto: "Dus ik beheers beide technieken al!?"
Kakashi: "Daar komt het wel op neer."
Naruto: "Oké dan! / Dus mijn nieuwe techniek is zo goed als af!"

PAGINA 7 (31)
Naruto: "Het is makkelijker dan ik dacht!"
Kakashi: "Hmm... / Als dat zo was, dan had ik chidori niet hoeven ontwikkelen."
Kakashi: "Dit is wat ik wilde laten zien. / Dat interessante."
Kakashi: "HA!"

PAGINA 8 (32)
Kakashi: "Rasengan!!"

PAGINA 9 (33)

Naruto: "Ka...Kakashi-sensei... / Jij kunt rasengan ook...!?"
Kakashi: "Tot zover wel."
Kakashi: "De vormverandering is geen probleem. /Ik kreeg het echter niet voor elkaar om er een aardverandering aan toe te voegen."
Yamato: "Het combineren van vorm- en aardveranderingen vraagt om veel vaardigheid... / Of misschien kan ik het beter talent of gevoel noemen."
Kakashi: "...en het geldt niet alleen voor mij. / Ook mijn leraar, de ontwikkelaar van deze jutsu, kreeg het niet voor elkaar."

PAGINA 10 (34)
Kakashi: "Inderdaad, zelfs de vierde hokage kon het niet."
Kakashi: "De vierde hokage bracht vormverandering tot het hoogst haalbare niveau. / Dat werd rasengan."
Kakashi: "Alleen daarom al is dit een jutsu van rang A. / Tot zover kan ook ik de jutsu kopiëren, maar het probleem komt daarna."
Kakashi: "De vierde hokage was / in eerste instantie van plan een aardverandering aan de jutsu toe te voegen..."
Naruto: "...dus rasengan is / eigenlijk nog een jutsu in ontwikkeling?"

PAGINA 11 (35)
Yamato: "Dat klopt..."
Kakashi: "Alles wat hierna komt maakt dit tot een jutsu van rank S, of misschien zelfs moeilijker. / Misschien is het zelfs onmogelijk."
Kakashi: "Ik kan je in ieder geval niet verder helpen. / Je zult het zelf moeten uitzoeken."
Kakashi: "Weet je... / Weet je waarom ik je dit vertel?"

PAGINA 12 (36)
Kakashi: "Het is omdat ik geloof dat jij op een dag / de vierde hokage zal overtreffen."
Kakashi: "Wel... dat is alles. Rust nog wat uit, dan gaan we zo verder."

PAGINA 13 (37)
Yamato: "Zoals verwacht, Kakashi. / Je hebt echt een gladde tong."
Kakashi: "Nee..."
Kakashi: "Ik geloof dat echt."

PAGINA 14 (38)
XXX: "IK hoop je snel weer te zien met de volgende."
Kakuzu: "Voorlopig kom ik niet meer langs. / Ik ga naar Konoha om hun jinchuuriki te vinden."
XXX: "Mag ik je een tip geven? / Ga op zoek naar een nieuwe partner. / Deze weet niets van geld af."
Kakuzu: "...ik weet het."

PAGINA 15 (39)
Shikamaru: "Asuma-sensei..."
Shikamaru: "Wat is de relatie tussen jou en die Chiriku?"
Asuma: "Hoezo?"

PAGINA 16 (40)
Shikamaru: "Hoewel je normaal een zware roker bent, heb je al twee dagen niet gerookt. / Je stopt alleen met roken als er iets aan de hand is."
Asuma: "Dat heb je goed gezien... / Ik heb nog een hoop te leren als jij me zo gemakkelijk kunt lezen."
Shikamaru: "Wel, tijdens shogi ben je net een open boek."
Shikamaru: "Ik heb je niet meer zo gezien sinds het overlijden van de Derde."

PAGINA 17 (41)
Asuma: "We maakten allebei deel uit van de Twaalf Ninja Wachters..."
Asuma: "Ik denk dat we... / net zo waren als Chouji en jij ."
Shikamaru: "...niet roken... je houdt het nooit lang vol."


----------

DOWNLOAD SCANLATION 
(link zal later worden toegevoegd)

Wil je chapter 1 t/m 271 ook graag in het Nederlands lezen? Volume 1 t/m 30 zijn officieel uitgegeven door Kana en o.a. te krijgen bij Archonia.com en verschillende stripspeciaalzaken in Nederland en België.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten